Hulpmiddelen voor uw slaapkamer

Zelfstandigheid maakt automatisch zelfverzekerdheid. Dankzij een ruim assortiment aan hulpmiddelen voor in- en rondom het bed kunt u dus uw zelfstandigheid én zelfverzekerdheid behouden. De hulpmiddelen brengen bovendien gemak en ,niet geheel onbelangrijk, ook veiligheid. Wanneer u makkelijker in- en uit bed komt, voelt u zich een stuk vitaler en zelfstandiger. En hulpmiddelen voor in bed zorgen bovendien voor meer comfort. En wie wil dat nu niet?  

Slaapkamer Ouderen ADL Hulpmiddelen Bedladder Bedlederig Bedladder Slaapcomfort AD Kussen Hoofdkussen Wigkussen

ADL hulpmiddelen voor uw slaapkamer

De slaapkamer is een plek die zo comfortabel mogelijk hoort te zijn. We brengen er veel tijd door en willen optimaal kunnen ontspannen. Wanneer ouderdom een rol speelt, u minder mobiel bent of andere ongemakken ervaart, kunnen simpele handelingen als in en uit bed stappen een hele opgave zijn. Ook wanneer u veel tijd in bed doorbrengt is comfort erg fijn.

 

Er kunnen frustraties ontstaan wanneer u niet goed kunt ontspannen in uw eigen bed. Misschien denkt u niet snel aan een hulpmiddel in uw slaapkamer, maar deze kunnen uw leven een stuk aangenamer maken.

 

Bedverhogers

Met bedverhogers wordt het opstaan en in bed gaan een stuk makkelijker. U hoeft minder diep te bukken en behoudt beter uw balans. De bedverhogers, ook wel bekend als bedklossen, zijn ook tijdens de zwangerschap aan te raden. Sterker nog, wanneer u gebruik wilt maken van Thuiszorg dan dient u bed een minimale hoogte te hebben van 80cm. Dit is gemeten vanaf de grond tot bovenkant matras.

 

Bedsteun

Met een bedsteun heeft u meer steun bij het in en uit bed stappen. Tevens voorkomt een bedsteun ook dat u zomaar uit bed kunt vallen. De meeste bedsteunen zijn eenvoudig te installeren, en worden veilig vast gemonteerd aan, of onder het bed.Door deze stevigheid kunnen ze vaak een hoog gewicht aan, wat ook een erg handig hulpmiddel is, wanneer u wat minder stabiel bent, en moeite heeft met aankleden. Hierdoor kunt u extra houvast vinden aan de het bedrek. De bedsteun biedt zo extra veiligheid in en rondom het bed.

 

Bedtafel

Een bedtafel is een hulpmiddel welke u kunt gebruiken in bed. Een bedtafel plaats u over uw benen/middel heen wanneer u in bed ligt. Door middel van dit hulpmiddel heeft u een stevige ondergrond voor uw eten, wanneer u wilt schrijven in bed of gebruiken als laptopstandaard. Het is ook mogelijk om een bedtafel op een statief aan te schaffen. Een bedtafel met wieltjes kunt u dan eenvoudig van uw bed wegschuiven of naar u toehalen. Een bedtafel op pootjes dient u in zijn geheel op te kunnen tillen, wanneer u uit bed wilt stappen.

 

Beker

Wanneer u ’s nachts vaak dorst krijgt, is het handig om een beker naast bed te hebben staan. Een normale beker zou snel omvallen, kies daarom voor een afsluitbare beker, en het liefst een beker met een goede houvast, zoals grepen. U wilt niet 's nachts uw bed uit wanneer u een beker water heeft gemorst.

 

Verlichting

Wanneer u ’s nachts regelmatig uit bed moet, zorg er dan voor dat er voldoende licht is. Gebruik bijvoorbeeld een bedlampje. De kans op vallen is ’s nachts namelijk veel groter dan overdag. Er zijn tegenwoordig eenvoudige lampen met een sensor, die u zo in het stopcontact stopt. Hiermee hoeft u niet te zoeken naar de lichtknop.

 

Klok

Een klok bij het bed is ook altijd fijn. Hiermee blijft u goed bij de tijd, er zijn klokken met grote cijfers verkrijgbaar die extra goed leesbaar zijn.

 

Kussens

Een goed hoofdkussen is essentieel voor een goede nachtrust. Een goede lange nachtrust voorkomt lichamelijke klachten, hiermee blijft u dus langer vitaal, en wordt u uitgerust wakker. Wanneer u wat moeilijker ter been bent, en u zit vaker in uw stoel, zorg dan ook voor een comfortabel zitkussen.

 

Vermoeid wakker worden

Wanneer u niet voldoende rust krijgt in uw slaapkamer, dan kan dit meerdere oorzaken hebben. Zo kan het bed, het matras, uw hoofdkussen of uw levensstijl hiermee te maken hebben. Lees hier alles over vermoeid wakker worden, en wat u hieraan kunt doen.


Commentaren: 0